указатель этикеток  ▪  указатель имён муз. автомат  ▪  избранное  ▪  участники  ▪  помощь  ▪  о сайте  ▪ english

Главная > . . > Патé (валики) > Финальное трио

Лучшие экспонаты  |  Комментарии  |  Поиск


Финальное трио (Опера «Фауст»)
 

 
Финальное трио (Опера «Фауст»)
 
 увеличить       отзеркалить
 
 

подробности

на других языках: English

 Получить код проигрывателя Сохранить JPG файл Сохранить MP3 файл Печать изображения Послать электронную открытку


Базовый фондЗарубежные записи 
№ 759
Faust (Gounod)
Trio final
chante par M-me Tanesy
M M Vallade et Fournets

Из коллекции Александра Пройдакова
Содержимое зеркала: 759 - Faust : Trio final --- Pathe --- 2450
Оригинальная матрица: Патé (валики)2450
Этикетка Каталожный
Матричный
Вари-
ант
№ заказа Разрешител
Дополнительная информация
Фоновалики > Патé (валики) 759 2450 Первое издание. 9 cm cylinder, issued in cylinder form only.
Данные по обратной стороне отсутствуют
Фоновалики > Патé (валики) 759 29386 Переиздание (переписная или гальванокопированная матрица). 9 cm cylinder
Наименование произведения: Финальное трио
Язык(и) или этнос(ы): французский | Каталожная категория: Терцет: сопрано, тенор, бас с фортепиано | Жанр: Опера
Исполнитель: Леони Танеси, Морис Валлад, Рене Фурне
Композитор, основное произведение: Шарль Гуно: Опера «Фауст»
Либретто (cлова): Мишель Карре, Жюль Барбье | По мотивам: Иоганн Вольфганг фон Гёте: Трагедия «Фауст»
Вид аккомпанемента: Фортепиано
Руководитель или дирижёр:
Место записи: Париж | Дата записи: 1897... 1900
Скорость оцифровки: 160 об/мин
Размер пластинки: 9 см
Дополнительные ключевые слова:  
Размер файла этикетки: 863.9 KB | 1890x1000 px | Размер файла MP3: 4.1 MB | 2:15 | 256 kbps x 44.1 kHz
Просмотров: 2613 | Загрузок этикетки: 41 | Загрузок аудио: 64
Добавлено:
 horseman  09.09.2014 11:15 | Последнее редактирование:  andrew-64 | 09.01.2018 21:03
Рейтинг:
 
Художественная ценность: 0.00 (0 голосов)
Коллекционная ценность: 0.00 (0 голосов)
Качество изображения: 0.00 (0 голосов)
Качество звука: 0.00 (0 голосов)
 
Автор Комментарий
Christian Zwarg (chrisz78)
Участник
Bravo, you have finally learned to play your cylinders electrically, none of the barbaric tin-horn sound heard on your former transfers!

Alas - that was only my first impression. On close listening, it becomes clear that you haven't transferred your own cylinder at all, but have duplicated - with some de-clicking and EQ - the transfer of cylinder #5540 (not the 2450 pictured) as provided by the University of California, Santa Barbara, at their website (UCSB cylinder 10860)! The grotesquely slow speed perfectly identical to both, and clicks in exactly the same spots, give the misattribution away. The transfer was not done at 160rpm either, but at 140rpm, which is totally wrong to begin with. The final verse is written in B-natural, and the transfers (UCSB's and the present one) come out in G, a major third below! While I agree that the recording was sung transposed down to make it easier for the soprano and tenor, one full tone below score pitch (last verse in A major) is sufficient. To achieve this, the cylinder must turn at approx. 155rpm, or the present transfer played back at a sampling rate of 49000 instead of 44100. BTW: The recording starts at 160rpm, but slows down do 155 within the first 20 seconds or so. At Méphisto's words "peut-être il en est temps encore" a steady pitch is reached which the remains constant to the end.
  12.09.2014 05:32
Offline Профиль пользователя Послать сообщение участнику http://www.truesoundtransfers.de    
Александр Евгеньевич Пройдаков (horseman)
Эксперт

Комментарии: 232
Регистрация: 13.07.2010
French website Comme-laque, celluloid et vieilles cires contains two 'takes' it: the first - as my own copy 2450, and second take 29386. Both were transferred with 160 rpm. I think the frenchmen known right speed.
  12.09.2014 05:46
Offline Профиль пользователя  
Christian Zwarg (chrisz78)
Участник
Yes, "the French" (more precisely my friend Henri Chamoux who runs that website you speak of) by-and-large do, although he made no attempt to compensate the changing speed in this particular recording either: At 160 rpm, it starts correctly but during Fournets' initial phrases the pitch creeps upwards because the recording machine slowed down somewhat. Anybody with an ear for music can hear that, and since a piano cannot suddenly go sharp in pitch during a performance, it must be a purely mechanical issue. "Your" transfer, which isn't from your cylinder at all but pirated from Santa Barbara University, however runs at 140 rpm which is very far off the mark! Somebody at UCSB transferred a whole bunch of Pathés at that wrong speed two or three years ago - their curator David Seubert already knows about it but apologizes that they currently have no funds to re-engineer these transfers. You write "160" while we hear "140".
  13.09.2014 21:46
Offline Профиль пользователя Послать сообщение участнику http://www.truesoundtransfers.de    
 
 

О сайтеУсловия использованияКонфиденциальностьСсылкиПишите намГостевая